סגולות מיוחדות וקלות לבריאות איתנה!
1. סגולה לבריאות – לתרום שמן למאור
הֲרֵינִי מִתְנַדֵּב שֶׁמֶן לַמָּאוֹר לְעִילוּי נִשְׁמָתוֹ שֶׁל רַבִּי מֵאִיר בַּעַל הַנֵּס, כְּדֵי שֶׁהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בִּזְכוּת רַבִּי מֵאִיר בַּעַל הַנֵּס, יַצִּילֵנִי לִי וּלְאִשְׁתִּי מִכָּל חוֹלִי וּמִכָּל כְּאֵב, וְנִהְיֶה בְּרִיאִים דְּשֵׁנִים וְרַעֲנַנִּים וּשְׁקֵטִים. וְיַצִּילֵנוּ מִכָּל צָרָה וּמִכָּל מִינֵי פוּרְעָנוּת. וְיַאֲרִיךְ יָמֵינוּ בַּטּוֹב וּשְׁנוֹתֵינוּ בַּנְּעִימִים לַעֲבוֹדָתוֹ יִתְבָּרֵךְ. אֱלָהָא דְּרַבִּי מֵאִיר עֲנֵנִי (ג"פ). אֶקְרָא לֵאלֹהִים עֶלְיוֹן לָאֵל גּוֹמֵר עָלָי: חָנֵּנִי יהוה כִּי אֵלֶיךָ אֶקְרָא כָּל הַיּוֹם: עָזְרֵנוּ אֱלֹהֵי יִשְׁעֵנוּ עַל דְּבַר כְּבוֹד שְׁמֶךָ וְהַצִּילֵנוּ וְכַפֵּר עַל חַטֹּאתֵנוּ לְמַעַן שְׁמֶךָ: עֲשֵֹה לְמַעַן יְמִינֶךָ, עֲשֵֹה לְמַעַן תּוֹרָתֶךָ, עֲשֵֹה לְמַעַן קְדוּשָׁתֶךָ. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ יהוה צוּרִי וְגוֹאֲלִי: [עבודת הקודש לחיד"א]
2. אורח מביא בריאות
יקפיד מאוד במצוות בכנסת אורחים, ועל ידי זה הוא ומשפחתו יהיו בריאים.
ורמז לדבר במלה אורח – אור- ח כלומר נותן אור ל- ח שהיא ברכה השמינית שהוא ברכת רפאנו ה' ונרפא (בשם ר' פנחס מקוריץ) ורמז נוסף ממה שכתוב וברך את לחמך ואת מימך, והסירותי מחלה מקירבך ובגמ' ברכות מפרש שהאורח מברך בקול רם כדי שיברך ברכת האורח ונרמז במילים וברך את לחמך שלא נאמר וברכתי אלא וברך לומר שכאשר יהיה אורח מברך לחמך תזכה להמשך הפסוק והסירותי מחלה מקרבך (בשם ר' שמואל מקאמינקא)
3. הנחת תפילין סגולה לבריאות ולאריכות ימים
הנחת תפילין מסוגלת מאוד לבריאות ואריכות ימים.
כותב במכתב הרבי מלובאוויטש זי"ע : וצריך להזהירו כפול ומשולש שיניח תפילין בכל יום כמובן מלבד שבת קודש ויו"ט ואם אי אפשר לו בבוקר אזי יניחם במשך היום עד הערב שמש, ובכל אופן יניחם אף לשעה קלה אף שיהי מוכרח לחולצם מיד ולהסביר לו אשר מצוה זו סגולה מיוחדת היא לאריכות ימים ושנים וכמאמר רבותינו ז"ל כל המניח תפילין מאריך ימים.
4. לומר פסוקי בריאות
לומר שלשה פסוקים אלו בכל יום אחר תפילתו וינצל מכל גזירות קשות ורעות "אל תירא מפחד פתאום ומשואת רשעים כי תבוא" "עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו אל" " ועד זקנה אני הוא ועד שיבה אני אסבל אני עשיתי ואני אשא ואני אסבל ואמלט"
ואחר כך יאמר פסוקים אלו שלש פעמים "ואתה אל תירא עבדי יעקב ואל תחת ישראל כי הנני מושיעך מרחוק ואת זרעך מארץ שבים ושב יעקב ושקט ושאנן ואין מחריד האל תמים דרכו אמרת י"י צרופה מגן הוא לכל החוסים בו"
ומרן החיד"א בצפורן שמיר מביא מנהג זה וכך כותב : נהגו אנשי פרובינצא לומר בכל יום בסוף תפלתם ג׳ פסוקים אלו אל תירא מפחד פתאום ומשואת רשעים כי תבא עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו אל ועד זקנה אני הוא ועד שיבה אני אסבול אני עשיתי ואני אשא ואני אסבל ואמלט
יש המביאים פסוקים אלו לומר אותם והם מסוגלים מאוד לבריאות
יהיה רגיל לומר פסוק זה (דברים ז' ט') "האל הנאמן שומר הברית והחסד" ופסוק (ירמיה י"ז י"ד) "רפאני יהוה וארפא הושיעני ואושעה כי תהילתי אתה" (סגולות ישראל)
עם זאת מומלץ מאוד לשלב גם תפילה לבריאות כתוספת כח לסגולות